Salade met kip en avocado

ik maak voor deze salade altijd mijn eigen cocktail-achtige dressing. In plaats van whiskey gaat er sherry in. Wat nog overbleef van de krop sla staat klaar in een bakje in de koelkast voor de lunch van morgen. Gewassen sla blijft, mits goed gedroogd, in een goed passend en goed sluitend bakje makkelijk twee dagen goed in de koelkast heb ik gemerkt.

Voor 2 personen:

Kropje sla
4 el mayonaise
1 el tomatenketchup
1-2 el sherry
mespunt paprikapoeder
150 gr kipfilet, plakken
1 avocado
2 tomaten
geraspte kaas of wat blokjes

Was en droog de sla.

Klop een dressingvan de mayo, ketchup, sherry en paprikapoeder.

Snijd de avocado, de tomaten en evt. de kaas in blokjes.

Verdeel de salade over de borden. Besprenkel ze met een deel van de dressing. Verdeel dan de plakken kipfilet over de salade, daarna de tomaat, avocado en kaas. Schep vervolgens nog wat extra dressing over de top.

8 gedachten over “Salade met kip en avocado”

  1. Mooie foto, daar krijg je trek van!
    Ik ben nooit zo’n fan van avocado. Heb je daar nog meer (liefst wel vega) recepten mee?

    1. Ik bedoel: ik weet dat het gezond is en veel mensen vinden ’t lekker, dus weet je goede ideeen voor me zodat ik het ook lekker ga vinden?

      1. Guacamole? Met non-paleo-maar-wel-heel-lekkere-tortillachips? nomnomnom. Maken wij regelmatig met een lekkere (vega!) kidneybonensalade. Zoonlief is dol op peulvruchten.

      2. Curious ! 🙂
        Ik heb dat ooit zelf gemaakt, maar er zat zoveel rauwe knoflook in dat recept dat dat niet goed ging. Hoe maak jij het? (Dan zal ik eens na gaan denken over hoe sojavrije tortillachips eruit zien. Geen idee of er soja zit in bugle-chips).

  2. Echt? Ik ben gek op avocado! Ook zonder de kip is deze salade trouwens heerlijk, gewoon wat meer kaas, eventueel nog een handje walnoten. Ik heb nog wel wat meer recepten met avocado, binnenkort komt er meer, beloofd!

Geef een reactie

